مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

با رعایت این نکات، در آپارتمانتان باغبانی کنید!

باغبانی یک سرگرمی لذت بخش و مفید است که می توان از آن در هر فضای زندگی لذت برد، حتی اگر یک آپارتمان باشد. باغبانی آپارتمان نیاز به برنامه ریزی و خلاقیت دارد، اما با یک استراتژی درست، می توانید یک باغ پر رونق در خانه خود داشته باشید. چه بخواهید سبزیجات، گل یا هر دو را بکارید، با وجود فضای محدود، گزینه های زیادی برای ایجاد یک باغ زیبا وجود دارد. در اینجا چند نکته در مورد نحوه شروع باغبانی در آپارتمان خود آورده شده است تا بتوانید همین الان شروع به کار کنید!


1-گیاهان مناسب برای آپارتمان خود را انتخاب کنید.

وقتی صحبت از باغبانی آپارتمان می شود، انتخاب نوع گیاه مناسب ضروری است. به میزان نور خورشید و رطوبت فضای شما و اندازه بالکن یا حیاط خود فکر کنید. گیاهانی را انتخاب کنید که در این شرایط می توانند رشد کنند و به نگهداری زیادی نیاز ندارند.

به خرید گیاهان آپارتمانی کم نگهداری مانند ساکولنت ها، کاکتوس ها و گیاهانی فکر کنید که نگهداری از آنها آسان است و می توانند در محیط های کم نور زنده بمانند.


2-سرمایه گذاری روی خاک، ظروف و ابزار با کیفیت

خاک، ظروف و ابزار با کیفیت برای باغبانی موفق آپارتمان ضروری است. روی خاک گلدان با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید یا مقداری کمپوست برای رشد گیاهان خوراکی خریداری کنید. ظروف با زهکشی خوب را انتخاب کنید که مناسب اندازه گیاهان شما باشد.

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

در نهایت، از مجموعه ای اولیه از ابزارهای باغبانی مانند بیل، چنگک و... برای کمک به نگهداری گیاهان، اطمینان حاصل کنید.


3-از تمام فضای موجود استفاده کنید!

وقتی صحبت از باغبانی آپارتمان می شود، نکته کلیدی استفاده از تمام فضای موجود است. برنامه ای برای جایی که می توانید گیاهان خود را برای دریافت نور خورشید و رطوبت مناسب قرار دهید، ایجاد کنید. اگر به یک فضای باز دسترسی ندارید، به گزینه های داخلی مانند کاشت دیواری یا سبدهای آویزان نگاه کنید.

همچنین می توانید از قفسه ها یا طاقچه ها برای ایجاد یک باغ زیبا و کاربردی استفاده کنید.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

نکاتی در مورد باغبانی در آپارتمان:

کشاورزی شهری با توجه به اینکه مردم می خواهند غذای خود را در خانه هایشان راحت پرورش دهند، رواج بیشتری پیدا می کند. چه در حال پرورش میوه، سبزیجات یا گل باشید، نکات متعددی برای باغبانی موفق آپارتمان وجود دارد. گیاهانی را انتخاب کنید که به حداقل نگهداری نیاز دارند و روی خاک و ظروف با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

از تمام فضاهای موجود برای ایجاد یک باغ زیبا، از دیوارها گرفته تا بالکن ها و طاقچه ها استفاده کنید. در آخر، حتما وسایل لازم برای مراقبت از گیاهان را داشته باشید.


1-مطمئن شوید که نور خورشید و آب کافی برای گیاهان خود دارید:

گیاهان برای زنده ماندن به نور خورشید و آب نیاز دارند، بنابراین به اندازه کافی هر دو را تامین کنید. اگر به نور طبیعی زیادی دسترسی ندارید، سرمایه گذاری در چراغ های رشد یا قرار دادن گیاهان خود در قفسه های نزدیک پنجره ها را در نظر بگیرید تا نور خورشید را به حداکثر برسانید. مراقب سطح رطوبت باشید و گیاهان خود را به طور منظم آبیاری کنید.


2-استفاده از باغچه های عمودی یا سبدهای آویزان را برای به حداکثر رساندن فضا در نظر بگیرید:

اگر فضای کمی دارید، از باغچه های عمودی یا سبدهای آویزان استفاده کنید تا فضای باغبانی خود را به حداکثر برسانید. این ها را می توان روی طاقچه ها، دیوارها یا بالکن ها قرار داد تا باغ شهری عالی ایجاد کنید. سبدهای آویز نیز راهی ایده آل برای افزودن رنگ و زندگی به هر اتاقی بدون اشغال متراژ زیاد است.


3-در مورد روش های مختلف کنترل آفات بی خطر، تحقیق کنید:

آفات می توانند به سرعت گیاهانی را که به دقت از آنها مراقبت می کنید خراب کنند، بنابراین تحقیق در مورد روش های ایمن و موثر کنترل آفات بسیار مهم است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که قصد دارید گیاهان خوراکی را در داخل خانه پرورش دهید. مطمئن شوید که به روش های طبیعی مانند کاشت همراه یا استفاده از حشرات مفید توجه کنید. این محصولات بسیار ایمن تر از محصولات شیمیایی هستند که می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

برای شروع باغبانی آپارتمان به چه ابزارهایی نیاز دارم؟

شما به خاک با کیفیت، ظروف و ابزار اولیه باغبانی مانند بیل، چنگک، ماله و قیچی هرس نیاز دارید.


از چه نوع روش های کنترل آفات باغ آپارتمان استفاده کنم؟

روش های طبیعی مانند کاشت همراه حشرات مفید، مطمئن ترین انتخاب ها برای کنترل آفات داخل ساختمان هستند. در صورت امکان باید از محصولات مبتنی بر مواد شیمیایی اجتناب شود.


با چه گیاهانی شروع کنم؟

همه چیز به ترجیحات شما و میزان نور خورشید و آب موجود در آپارتمان شما بستگی دارد. برخی از گزینه های آسان برای مراقبت عبارتند از ساکولنت، سرخس، گیاهان عنکبوتی، فیلودندرون یا آلوئه ورا.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده